Fizinis aktyvumas ir grynas oras. Kaip tai keičia vaiko apetitą?

Fizinis aktyvumas ir grynas oras. Kaip tai keičia vaiko apetitą?

Kasdien kovojate su nevalgiuku? Nesijaudinkite, net 90 % tėvų visame pasaulyje kovoja tame pačiame ringe. Statistika byloja, kad net devyni iš dešimties 2-6 metų vaikų atsisako valgyti maistą, kuriame mato svogūnus ar žalias daržoves, o verčiau valgyti renkasi keptas bulvytes ar makaronus su sūriu. Vaikai teisinasi, jog nevalgo, nes tėvų duodamas maistas tiesiog neskanus, tačiau problema yra kitur. Pažvelkime į vaikų mitybą prieš 30 metų – nepaisant to, kad tuomet mažamečiai valgė labai paprastą maistą, tačiau apetitu nesiskundė. Kodėl? Viena iš svarbiausių vaikų apetito pokyčių priežasčių – sumažėjęs fizinis aktyvumas ir buvimo gryname ore trukmė.

Vaikystė prieš 30 metų ir dabar

vaikyste-pries-30-metu

Dabartiniai vaikai vis dažniau laiką leidžia prie išmaniųjų ekranų, žiūrėdami video įrašus ar žaisdami virtualius žaidimus. Jungtinės Karalystės tyrimų centro duomenimis, šiandieniniai vaikai lauke žaidžia apie 4 val. per savaitę, priešingai nei jų tėvai, kurie aktyvia veikla lauke užsiėmė bent 9 val. per savaitę. Blogiausia tai, jog dabartinėse mokyklos programose fiziniam aktyvumui lauke skiriama vis mažiau dėmesio. Raidą vaikystėje tiriantys ekspertai įsitikinę, kad fizinis aktyvumas ne tik neleidžia vaikams nuobodžiauti, mažina stresą, stiprina regėjimą, bet ir vienareikšmiškai gerina apetitą.

Sportiškas laisvalaikis lauke=geras apetitas?

sportiskas-laisvalaikis

Taip, ši lygybė yra visiškai teisinga ir moksliškai įrodyta. Pasak ligų kontrolės ir prevencijos centro, kasdien vaikui reikia bent 60 min. aktyvios veiklos (ypač gerai, jei ta veikla gryname ore).  Fizinis aktyvumas ir grynas oras greitina medžiagų apykaitą, gerina virškinimą ir didina apetitą. Užsiimdamas aktyvia veikla, vaikas išnaudoja energiją ir pats pradeda norėti valgyti.

Visgi, ne visi tėvai patenkinti, kai vaikas leidžia laiką lauke, nes vis tiek susiduria su nevalgymo problema: „Kai mano vaikas žaidžia su draugais lauke, man dar sunkiau jį prišaukti valgyti, nes jis tiesiog neina arba grįžta namo verkdamas. Kaip tai suprasti?“. Ši problema atsiranda ne dėl to, kad vaikas nenori vagyti, bet todėl, kad vaikas vysto savo socialinius įgūdžius ir bijo palikti draugus eidamas valgyti. Niekada nemaišykite šių dalykų! Paklauskite savęs, galbūt pavyktų suderinti vaiko norą bendrauti su valgymu ir, pavyzdžiui, maistą tiesiog atnešti į kiemą? Pamatysite, kad tuomet vaikas pasižymės išskirtiniu apetitu!

Kai už lango šalta – geras apetitas su mažai pastangų

vaikai-gamina-kartu

O ką daryti, kai už lango blogas oras? Ieškokite alternatyvų! Vienas iš lengviausių būdų, skatinančių apetitą, galėtų būti tiesiog kambarių vėdinimas. Gryno oro pliūpsnis puikiai prisidės prie geresnio vaiko apetito.

Nepamirškite, kad bet kokiu metų laiku Jūsų vaikui reikia judėti. Puiki fizinė veikla namuose, kuria skatinsite apetitą, gali būti tiesiog vaiko įtraukimas į maisto gaminimą. Nupirkite savo atžalai vaikišką prijuostę, klauskite jo nuomonės apie ingredientus, kuriuos dedate į maistą. Pamatysite, efektas stulbinantis – vaikui ne tik, kad bus įdomu paragauti jo gaminto maisto, bet taip pat jis bus išalkęs, kadangi veikė kažką aktyvaus!

Išnaudokite šių dienų galimybes– sporto būrelius

plaukimas

Gana pykti, kad šiomis dienomis vaikai vis daugiau laiko praleidžia pasinėrę į skaitmeninius ekranus, verčiau ieškokime šių laikų privalumų. Prieš 30 metų lankyti įvairius sportinius būrelius buvo tikrai sudėtinga, o šiandien turime puikias galimybes. Užpildykite vaiko dienotvarkę sportu! Eksperimentuokite ir leiskite vaiką į kelis sporto būrelius, tegul vaikas išsirenka sau priimtiniausią. Pamažu pamatysite, kad fiziškai aktyvus ir aiškią dienotvarkę turintis atžala tikrai nesiskųs apetito stoka, nes jo organizmas tiesiog reikalaus energijos!
Kaip pasirinkti sporto šaką? Pasauliniame balsavimo portale ranker.com žmonės balsuoja už pačias įdomiausias sporto šakas jų vaikams ir šiandien turime tokį penketuką:

  1. Plaukimas
  2. Futbolas
  3. Gimnastika
  4. Krepšinis
  5. Šokiai

Pirmoje vietoje esantis plaukimas – tai labiausiai apetitą žadinanti fizinė veikla. Užrašykite vaiką į baseiną ir pamatysite, kaip porcijos padidės. O gal po kelerių metų sužinosite, kad auginate antrąją Rūtą Meilutytę?

Kad greičiau visam laikui pamirštumėte nevalgiuko užsispyrimą, rekomenduojame išbandyti vaikui nevalgiukui subalansuotą maisto papildą „Niam-Niam“. „Niam-Niam“– tai malonaus braškių skonio ir kvapo derinys, kurį vaikai mielai skanaus prieš maistą, o tai reiškia, kad įgaus ir daugiau energijos, ir siekti sportinių rezultatų galės lengviau!