Kodėl vaikams būtina laikytis mitybos režimo?

Kodėl vaikams būtina laikytis mitybos režimo?

Turbūt sutiksite, kad kartais, susėdus prie stalo vakarieniauti, Jūsų vaikas tiesiog nevalgo. Atrodo, ant stalo patiekti jo mėgstamiausi varškėčiai bei gardžios vaisių sultys, bet vaikas nuo jų tiesiog sukasi arba netgi protestuoja! Viena didžiausių priežasčių, lemiančių tokį jo elgesį – netinkamas mitybos režimas.

Kodėl mitybos režimas yra svarbus?

Sumažėjęs vaiko apetitas dažnai kelia barnius tarp mažylio ir tėvų. Tačiau šią problemą nėra sunku išspręsti, jei mažųjų gyvenime atsiranda rutina – tam tikras laikas poilsiui, žaidimams, ir, žinoma, maistui. Kad ir kaip atrodytų keista, pirmieji mitybos įpročiai labai svarbūs vaiko sveikatai, savijautai ir jo suvokimui apie tinkamą mitybą. Nereguliari mityba gali turėti įtakos virškinamojo trakto sutrikimams, skrandžio problemoms, lemti prastą savijautą.

Be viso to, mitybos režimas leidžia vaikui išmokti atpažinti ateinantį alkio bei sotumo jausmą, ką per dažnai ir nereguliariai maitinantis jam padaryti labai sunku. Turbūt tėveliams dažnai pasitaiko atvejų, kai vaikas, suvalgęs obuolį, po kiek laiko reikalauja kito užkandžio, pavyzdžiui, jogurto. Atrodytų nieko tokio, tačiau tokia mityba yra nereguliari, o vien užkandžiais „surinktos“ kilokalorijos ir lemia vaiko nenorą valgyti.

 Koks turėtų būti vaiko mitybos režimas?

Norint išspręsti nevalgymo problemą, svarbu pratinti vaiką valgyti 5–6 kartus per dieną: pusryčius, pietus, vakarienę bei 2–3 užkandžius. Be to, rekomenduojama stengtis valgyti panašiu metu. Tuomet, artėjant valgymo metui, vaiko skrandyje pradeda kauptis daugiau virškinamųjų sulčių, o pavalgius tinkamu metu, maistas taip pat yra žymiai geriau virškinamas, organizmas pasiruošęs geriau pasisavinti maistą.

Be mitybos tvarkaraščio, svarbu gauti reikalingą kilokalorijų kiekį, kuris priklauso nuo vaiko amžiaus. Vienų metų vaikams per dieną reikėtų suvartoti ~900 kcal, 2–3 m. vaikams – 1000 kcal, 4–8 m. vaikams – 1200–1600 kcal, vyresniems – 1400–1800 kcal. Atsižvelgiant į kilokalorijų skaičių, rekomenduojama pusryčiams skirti 25 proc., pietums – 35 proc., užkandžiams – po 10 proc., o vakarienei – 20 proc. paros kalorijų normos.

Svarbu ir tinkamas maistas

Kadangi vaikas – augantis organizmas, labai svarbu užtikrinti, kad jis gautų subalansuotą, visavertį maistą. Būtent kokybiškas maistas, kuriame gausu vitaminų, mineralinių medžiagų ir mikroelementų, padeda užaugti Jūsų vaikučiui sveikesniam, taip pat mažiau sirgti, geriau jaustis, būti geresnės nuotaikos.

Nevalgiukus jau nuo pat pirmųjų metų svarbu mokyti maitintis pagal sveikos mitybos piramidę. Stenkitės savajai atžalai duoti grūdinių produktų (pilnagrūdės duonos, dribsnių, kruopų), džiovintų ar šviežių vaisių, daržovių (šviežių, troškintų, keptų ant grotelių ir kt.), pieno ir jo produktų (varškės, sūrelių, jogurtų), mėsos, žuvies. Labai svarbu mažinti cukraus kiekį ir stengtis saldžius patiekalus ar užkandžius patiekti kuo rečiau.

Be abejonės, vaiką lengviausiai pratinti prie sveikos mitybos gali šalia jų esantis pavyzdys – tėvai. Valgydami sveiką maistą nebijokite savo vaikui parodyti emocijų, kaskart siūlyti paragauti. Be kita ko, labai svarbu keisti mitybos įpročius ne iškart, o palaipsniui, po truputį. Kardinaliai pakeisti mitybos įpročiai vaikui sukels stresą. Vietoj sausainių pasiūlykite vaikui bananą, vietoj šokoladuko – javainį. Tai po kiek laiko duos gerų rezultatų.